Jeg heter Lidvar Berge, og er tidligere biljournalist og redaktør. Nå står jeg fram som Bergeblogger. Her vil jeg dele mine personlige fortellinger om bil, i fire kategorier.
«Om Bergeblogg» inneholder historier om mitt forhold til bil og skriving:
Om å bli bilskribent
Om å takke nei, del 1
Om å takke nei, del 2
Min begrunnelse for prosjektet:
Hvorfor BMW?
Hvorfor Bergeblogg?
Et visuelt tilbakeblikk fra tiden som biljournalist finner du i
Mimrekarusellen
Bergeblogg satser på ukentlige oppdateringer. Følg meg på Facebook for å bli varslet om nye innlegg!
Jeg har måttet skyve på den innvendige vårpussen i år. Når jeg omsider får skviset det inn, tenker jeg: Var det så lettvint? Og ble forskjellen så stor? Hvorfor har jeg ikke gjort dette før …
Jeg har alltid vært en automatgirhater, en av dem som har sagt «aldri i livet», hver gang spørsmålet har dukket opp. Nå har jeg kjørt automatbil i snart ett år. Har jeg skiftet mening?
Elbilhatere går dårlige tider i møte: Frem mot 2020 kommer elektrifiseringen av bilparken for fullt, og det er det i alle fall fire gode grunner til. I teknikkinnlegget denne uken ser jeg på to tekniske forutsetninger og to viktige internasjonale utviklingstrender. Til sammen gir dette solid grunnlag for den elbilrevolusjonen som kommer.
Dieselforbudet i Oslo tvinger fram en viktig debatt: Vi må faktisk orke å sette oss inn i hvilke fremdriftstyper som er bra – til hvilket bruk. «Miljøvennlig» er nemlig ikke et enten/ eller spørsmål.
Bilpuss. På sitt mest avanserte heter det vist «detaling». Og det sier vel en hel del – at en kanskje bruker mye tid på nettopp detaljer. For min del handler det derimot om mest mulig hverdagsglede med minst mulig innsats.
annonse ▼
annonser på bergeblogg.no